GAP FOR GOOD

GAP FOR GOOD

Věříme, že Gap by měl být hybnou silou směřující k lepší budoucnosti. Proto vytváříme udržitelné změny a naším posláním je nabídnout férový prostor všem lidem. V tu správnou chvíli.

Zavázali jsme se k tomu, že budeme používat méně vody, více udržitelných a znovu využitelných materiálů.

Zatímco se posouváme kupředu, s jistotou víme, že udržitelnost je správnou cestou.

Od vlákna v továrně až k oblečení, které si zamilujete nosit. Vyrobeno pro život, k němuž chováme respekt a zejména se zodpovědností k naší planetě.

Zodpovědně vyrobené produkty
GAP FOR GOOD

Hledejte symbol

To znamená, že tento styl je vytvořen zodpovědně a je součástí Generation Good, Washwell™ nebo obsahuje nejméně z 50 % recyklované materiály, organicky pěstovanou bavlnu nebo TENCEL™.

Představujeme

náš slib pro lepší budoucnost všem generacím.

Speciálně navržené džíny a trička, jejichž cílem je nová úroveň udržitelnosti.

Vše začíná pěti závazky k lidem, kteří vyrábějí naše oblečení, těm, kdo jej nosí, a naší planetě.

Prohlédněte si Generation Good

Naše závazky

Méně odpadu

Méně vody

Nižší emise

Kvalitnější materiály

Podpora zaměstnanců

Méně odpadu

věříme, že styl se neustále točí. To je důvod, proč jsme posedlí každým vláknem, detailem a kvalitou. Každý kus je navržen tak, aby vydržel.

Ať už se to týká vaší skříně nebo nějaké jiné.

Toto je jeden z mnoha způsobů, abychom se všichni zapojili a dosáhli tak skutečného dopadu. Prostřednictvím našeho partnerství s GiveBackBox pracujeme na vytvoření jednoduchého způsobu, jak dát oblečení nový život v novém šatníku.

Méně vody

Uvědomujeme si, že voda je vzácná. To je důvodem, proč pracujeme na tom, abychom ji spotřebovávali co nejméně při procesech praní a barvení. Program Washwell přechází do Washbetter. Součástí „Generation Good“ je splnění následujících podmínek: Dosažení alespoň 20% úspory vody (v porovnání s běžným praním), prostřednictvím barvicí technologie, praní oděvů nebo kombinací těchto dvou aspektů. Výroba probíhá v továrně nebo prádelnách, které alespoň z 20 % recyklují vodu Továrna, prodejci nebo prádelny jsou zapojeny do účinného programu Gap Inc. a mají prokazatelnou úsporu 10 milionu litrů vody během tří let. Bonus: stanovili jsme podmínky pro používání chemie. Chemická formulace (AKA: barviva a povrchové úpravy) používané k výrobě stylů Generation Good musí odpovídat alespoň úrovni 1 ZDHC MRSL.

Nižší emise

Generation GOOD je o čistotě designu. Od toho, jak tvoříme, až po to, s kým tvoříme. Vybíráme si partnery, kteří následují stejné poslání – eliminovat emise a zavádět obnovitelné zdroje energie. Továrny, ve kterých vyrábíme styly Generation Good, se musely zúčastnit a dosáhnout úspor emisí skleníkových plynů prostřednictvím uznávaného programu účinnosti Gap Inc. (další informace naleznete v našem Glosáři!).

Kvalitnější materiály

Záleží nám na tom, z čeho oblečení vyrábíme. Výroba oděvů má vliv na přírodu. Používáme lepší materiály z našeho seznamu preferovaných vláken Preferred Gap Inc. Chápeme, že žádné vlákno není reálně udržitelné, ale nadále usilujeme o zlepšení. Při výrobě každého produktu používáme min. 20 % preferovaných vláken s cílem dosáhnout v blízké budoucnosti až 100 %.

Podpora zaměstnanců

Záleží nám na lidech, kteří naše oblečení vyrábí – stále hledáme nové způsoby, jak podpořit pracovníky, kteří věnují každému kusu tolik péče. Generation Good musí splňovat jedno z následujících kritérií: Výroba v továrně, která provozuje Gap Inc. P.A.C.E. program, který podporuje profesní a životní dovednosti pracovníků v oděvnictví. Výroba v továrně, která provozuje Program spolupráce na pracovišti (WCP), který usnadňuje dialog mezi pracovníky a vedením při řešení problémů na pracovišti. Výroba v továrně, která provozuje program školení vedoucích dovedností (SST).

Naše závazky

věříme, že styl se neustále točí. To je důvod, proč jsme posedlí každým vláknem, detailem a kvalitou. Každý kus je navržen tak, aby vydržel.

Ať už se to týká vaší skříně nebo nějaké jiné.

Toto je jeden z mnoha způsobů, abychom se všichni zapojili a dosáhli tak skutečného dopadu. Prostřednictvím našeho partnerství s GiveBackBox pracujeme na vytvoření jednoduchého způsobu, jak dát oblečení nový život v novém šatníku.

Uvědomujeme si, že voda je vzácná. To je důvodem, proč pracujeme na tom, abychom ji spotřebovávali co nejméně při procesech praní a barvení. Program Washwell přechází do Washbetter. Součástí „Generation Good“ je splnění následujících podmínek: Dosažení alespoň 20% úspory vody (v porovnání s běžným praním), prostřednictvím barvicí technologie, praní oděvů nebo kombinací těchto dvou aspektů. Výroba probíhá v továrně nebo prádelnách, které alespoň z 20 % recyklují vodu Továrna, prodejci nebo prádelny jsou zapojeny do účinného programu Gap Inc. a mají prokazatelnou úsporu 10 milionu litrů vody během tří let. Bonus: stanovili jsme podmínky pro používání chemie. Chemická formulace (AKA: barviva a povrchové úpravy) používané k výrobě stylů Generation Good musí odpovídat alespoň úrovni 1 ZDHC MRSL.

Generation GOOD je o čistotě designu. Od toho, jak tvoříme, až po to, s kým tvoříme. Vybíráme si partnery, kteří následují stejné poslání – eliminovat emise a zavádět obnovitelné zdroje energie. Továrny, ve kterých vyrábíme styly Generation Good, se musely zúčastnit a dosáhnout úspor emisí skleníkových plynů prostřednictvím uznávaného programu účinnosti Gap Inc. (další informace naleznete v našem Glosáři!).

Záleží nám na tom, z čeho oblečení vyrábíme. Výroba oděvů má vliv na přírodu. Používáme lepší materiály z našeho seznamu preferovaných vláken Preferred Gap Inc. Chápeme, že žádné vlákno není reálně udržitelné, ale nadále usilujeme o zlepšení. Při výrobě každého produktu používáme min. 20 % preferovaných vláken s cílem dosáhnout v blízké budoucnosti až 100 %.

Záleží nám na lidech, kteří naše oblečení vyrábí – stále hledáme nové způsoby, jak podpořit pracovníky, kteří věnují každému kusu tolik péče. Generation Good musí splňovat jedno z následujících kritérií: Výroba v továrně, která provozuje Gap Inc. P.A.C.E. program, který podporuje profesní a životní dovednosti pracovníků v oděvnictví. Výroba v továrně, která provozuje Program spolupráce na pracovišti (WCP), který usnadňuje dialog mezi pracovníky a vedením při řešení problémů na pracovišti. Výroba v továrně, která provozuje program školení vedoucích dovedností (SST).

Měříme dobré cíle

GAP FOR GOOD

Voda

Jak chráníme vodu, kterou používáme

100 % našeho denimu je součástí programu Washwell, který šetří vodu.

Snažíme se ušetřit vodu, kdykoliv to jde.

Každý si zaslouží čistou vodu, která je nezbytným základem života.

S programem Washwell™ využíváme alespoň o 20 % méně vody, oproti běžným metodám praní. Podílet se na dobrém úmyslu můžete tím, že budete nosit náš denim. Od roku 2016 jsme ušetřili 402 milionů litrů vody. Takové množství dokáže naplnit 804 milionů lahví.

Náš Water Quality Program se zaměřuje na to, aby zajistil, že námi vyrobené džíny jsou šetrné k místním zdrojům vody a minimalizují dopad na planetu.

GAP FOR GOOD

Materiály

Zodpovědně využíváme bavlnu

77 % bavlny pochází z udržitelných zdrojů – buď certifikované organické, recyklované nebo osvědčené americké bavlny.

Námi učiněné volby a materiály, které používáme, mění svět. Organická bavlna je lepší nejen pro lidi, ale i životní prostředí, protože je pěstována bez využití škodlivých syntetických pesticidů a hnojiv.

GAP FOR GOOD

Lidskost

Jak podporujeme ženy

Už 715 000 žen bylo podpořeno skrze náš Gap Inc. P.A.C.E. program.

Podporujeme lidi, s nimiž spolupracujeme, bez výjimky. V Gap považujeme mravní zásady za klíčové. Definují, kým jsme a oč každodenně usilujeme. Náš vzdělávací program P.A.C.E. („Personal Advancment & Caree Enhancment“) pomáhá v rozvoji ženám vyrábějícím naše oblečení tím, že si osvojí nové dovednosti, znalosti, získají jistotu a odhodlání potřebné ke zlepšení pracovní i životní situace. Každý rok darujeme část našeho zisku k financování programu P.A.C.E. Náš cíl na rok 2022 je jasný: Chceme do programu P.A.C.E. zapojit 1 milion žen a pomoci jim k lepší budoucnosti.

GAP FOR GOOD

Dobro glosář

Jako vy, také i my se vzděláváme na naší cestě. Vždy se snažíme dělat věci lépe. Být lepšími.

Proto jsme vytvořili Dobro glosář.

Žijící a dýchající slovník se všemi udržitelnými věcmi a tím, co pro nás znamenají.

Prozkoumat
GAP FOR GOOD

Sdílej dobro

Je součástí každého z nás.

Tady je pár věcí, které můžete udělat:

Perte méně.

Recyklujte.

Darujte.

Informujte své přátele i rodinu.

GAP FOR GOOD

Rovnost a sounáležitost

Určujeme směr pro lepší společné zítřky.

Každý hlas, každý tvar, každý jednotlivec.

Ukazujeme realitu, vytváříme prostor pro novou záři. Lidé s jedinečnými příběhy a zkušenostmi sdílící a šířící pravdu.

Je to součástí naší DNA. Každý den tvrdě pracujeme na tom, abychom se stali lepšími.

GAP FOR GOOD

Stojíme za všemi lidmi bez ohledu na rasu, náboženství, kulturu a podnikáme pro to reálné kroky – komunita BIPOC.
Aktivity soustřeďujeme na reprezentaci inkluzivně navržených produktů.

Na důkaz těchto slibů od nás můžete očekávat čestnost a transparentnost.

Budeme postupovat individuálně i společně naproti lepším zítřkům.

Zastáváme

Reprezentaci

Věříme, že náš tým může vypadat jako společnost, kterou obsluhujeme.

Otevřenost

Naše obchody jsou otevřeny všem a jsme zavázáni udržovat a chránit životní prostředí pro všechny lidi.

Zesílení všech hlasů

Děláme mnohem víc, než je jen prodej oblečení. Jsme zavázáni zahrnutím všech hlasů a talentů lidí i jejich cest.

Reprezentaci

ZAVAZUJEME SE:

• Nadále zajišťovat spravedlivé rozdělování mezi odlišným pohlavím a rasou.

• Nabíráme zaměstnance, nabízíme možnost kariérního růstu (včetně průběžných školení), povýšení a začlenění do našeho týmu.

• Provádíme školení anti-rasistického chování, nevědomého zaujetí.

OD ROKU 2025:

• Zdvojnásobíme zastoupení černošských a latinských zaměstnanců na všech úrovních v naší americké centrále.

• Zdvojnásobíme zastoupení černošských a latinských zaměstnanců v obchodních funkcích a produktové tvorbě.

• Zvýšíme o 50 % zastoupení černošských zaměstnanců ve vedení našich obchodů.

Těmito sliby nekončíme. Podívejte se, na čem GAP INC. neustále pracuje.

Otevřenost

V roce 2018 se Gap připojil k Open to all: národní nediskriminační kampani, která věří, že by měl být vítán každý bez ohledu na rasu, etnický původ, národnostní původ, pohlaví, sexuální orientaci, genderovou identitu a projevy, imigrační status, náboženství nebo zdravotní postižení. Vyvíjíme inkluzivnější produkty a grafiku, které reprezentuje naše zákazníky a kulturní identity. To zahrnuje: Poskytnutí produktovým týmům produktová školení, nástroje a zdroje Spolupráci s Color Proud Council pro lepší informovanost týkající se designu produktů, merchandisingu a marketingu Pokračování ve spolupráci s partnery, jako je Harlems Fashion Row, s cílem prosadit novou generaci návrhářů a vytvořit tak přístup pro návrháře v módní kariéře

Zesílení všech hlasů

Děláme mnohem víc, než je jen prodej oblečení. Jsme zavázáni zahrnutím všech hlasů a talentů lidí i jejich cest. JAK? Nadále se zavazujeme k rozmanitosti v reklamě a to tím, že pracujeme s talenty (před i za kamerou), což dohromady tvoří více než 50 % lidí jiné barvy pleti Nadále vyhodnocovat všechny partnerské vztahy a zajistit, že spolupracujeme pouze se společnostmi, které sdílejí naše hodnoty Je čas pozvednout svůj hlas a nést odpovědnost za rovnost, inkluzivitu a důstojnost pro všechny. Nadále budeme pracovat na skutečné změně v rozmanitosti a inkluzivitě.

Zastáváme

Věříme, že náš tým může vypadat jako společnost, kterou obsluhujeme.

ZAVAZUJEME SE:

• Nadále zajišťovat spravedlivé rozdělování mezi odlišným pohlavím a rasou.

• Nabíráme zaměstnance, nabízíme možnost kariérního růstu (včetně průběžných školení), povýšení a začlenění do našeho týmu.

• Provádíme školení anti-rasistického chování, nevědomého zaujetí.

OD ROKU 2025:

• Zdvojnásobíme zastoupení černošských a latinských zaměstnanců na všech úrovních v naší americké centrále.

• Zdvojnásobíme zastoupení černošských a latinských zaměstnanců v obchodních funkcích a produktové tvorbě.

• Zvýšíme o 50 % zastoupení černošských zaměstnanců ve vedení našich obchodů.

Těmito sliby nekončíme. Podívejte se, na čem GAP INC. neustále pracuje.

Naše obchody jsou otevřeny všem a jsme zavázáni udržovat a chránit životní prostředí pro všechny lidi.

V roce 2018 se Gap připojil k Open to all: národní nediskriminační kampani, která věří, že by měl být vítán každý bez ohledu na rasu, etnický původ, národnostní původ, pohlaví, sexuální orientaci, genderovou identitu a projevy, imigrační status, náboženství nebo zdravotní postižení. Vyvíjíme inkluzivnější produkty a grafiku, které reprezentuje naše zákazníky a kulturní identity. To zahrnuje: Poskytnutí produktovým týmům produktová školení, nástroje a zdroje Spolupráci s Color Proud Council pro lepší informovanost týkající se designu produktů, merchandisingu a marketingu Pokračování ve spolupráci s partnery, jako je Harlems Fashion Row, s cílem prosadit novou generaci návrhářů a vytvořit tak přístup pro návrháře v módní kariéře

Děláme mnohem víc, než je jen prodej oblečení. Jsme zavázáni zahrnutím všech hlasů a talentů lidí i jejich cest.

Děláme mnohem víc, než je jen prodej oblečení. Jsme zavázáni zahrnutím všech hlasů a talentů lidí i jejich cest. JAK? Nadále se zavazujeme k rozmanitosti v reklamě a to tím, že pracujeme s talenty (před i za kamerou), což dohromady tvoří více než 50 % lidí jiné barvy pleti Nadále vyhodnocovat všechny partnerské vztahy a zajistit, že spolupracujeme pouze se společnostmi, které sdílejí naše hodnoty Je čas pozvednout svůj hlas a nést odpovědnost za rovnost, inkluzivitu a důstojnost pro všechny. Nadále budeme pracovat na skutečné změně v rozmanitosti a inkluzivitě.

Gap komunita

Naše kolekce podporující sílící komunitní odlišnosti.

GAP FOR GOOD

Dívka dne

Trička s tvorbou od Sevy Eicher, 17.letá malířka s Downovým syndromem, která používá své umění k tomu, aby vyjádřila jednotu, začlenění a rovnost.

Cíle našich partnerů

GAP FOR GOOD

Sandal Gap Studio – Jsme hrdí na to, že jsme mohli přispět 10 000 USD společnosti Sandal Gap Studio a studiu Sevy v Houstonu i jeho zakladatelské rodině.
Jejich poslání: Lámání bariér s povrchností skrze podporu individuálního umění lidí s postižením.

Ukaž svoji podporu
GAP FOR GOOD

Latino equality alliance – nezisková organizace zastupující spravedlnost, bezpečí a pohodlí pro homosexuály, bisexuály, transgendery a Queer komunity z latinskoamerických států.

Ukaž svoji podporu
E

Ekologické zemědělství

Ekologické zemědělství se zaměřuje na to, aby vytvořilo stabilní ekosystém, v němž se budou střídat plodiny, upřednostňovat odolná semena, udržovat půda v tom nejlepším stavu, a to prostřednictvím přírodních postřiků a hnojiv, namísto těch chemicky upravených.

J

Jednorázové obaly

Stanovili jsme si cíl odstranit jednorázové plasty v našich provozech, a to do roku 2030. Toho chceme dosáhnout následovně: využívat méně obalů, v případech, kde je to možné, snižování použitých plastů na balení a následným přechodem na recyklované plasty nebo rozložitelné materiály, kdekoliv to bude možné.

K

Kodex chování prodejce

Od spuštění našeho programu Udržitelných Dodavatelů v roce 1994 jsme změnili náš postoj ke zlepšení pracovních podmínek na pracovišti tím, že jsme vyvinuli inovativní a ucelené programy, které využívají hodnocení (audity) a případná náprava našeho dodavatelského řetězce probíhá v souladu s Kodexem chování dodavatelů. Jsme přesvědčeni, že společnými silami můžeme dosáhnout našich závazků v oblasti zlepšení životních podmínek pracovníků, ochrany lidských práv, snižování dopadů na životní prostředí a zlepšování výkonnosti podniku.

L

Lenzing™  ECOVERO™

ECOVERO™ je vlákno vytvořené z dřevěné celulózy, získané z šetrně obhospodařovaných lesů a zpracována s výrazně méně emisemi a využitím vody, než tomu je u běžné viskózy.

N

Nulové vypouštění nebezpečných chemikálií (ZDHC)

Jako značka vyžadujeme od našich dodavatelů, aby se účastnili programu „ZDHC Roadmap to Zero“, který vyžaduje registraci v ZDHC Gateway a spravovat list chemikálií, jejich používání, a to v souladu s přesnými požadavky ZDHC. V roce 2014 jsme se připojili „ZDHC Roadmap to Zero“, čímž jdeme vstříc snížení škodlivých chemikálií v našem dodavatelském řetězci. Integrovali jsme nástroje a postupy z programu Roadmap to Zero, mezi něž patří seznam látek s omezeným použitím až po plýtvání vody související s programem udržitelnosti v továrnách. Od roku 2018 jsme si vzali za cíl, že budeme strategicky testovat továrny na jejich odpadní vody dvakrát do roka a publikovat výsledky skrze ZDHC Gateway. Více se dozvíte tady.

O

Oběh materiálů

Jednou z prospěšných věcí, které můžeme udělat, je udržet materiály v oběhu po co nejdelší dobu a přispět k tomu, aby se nikdy nestaly odpadem. Připojit se k Oběhovému hospodaření znamená změnit naše myšlení o designu, způsobu nošení a péče o výrobky a také kam se produkty nakonec dostanou, aby mohly být znovu použity či recyklovány. Za tímto účelem vytváříme programy, které se zabývají koncem životnosti výrobků a vytvářejí systémy oběhového stylu, který snižují množství odpadu a zvyšují recyklaci, upcyklaci a opětovné použití.

Organická bavlna

Organická bavlna je lepší pro lidi a životní prostředí, protože se pěstuje bez použití škodlivých syntetických pesticidů a hnojiv.

Ověřená americká bavlna

Jako členové U.S. Cotton Trust Protocol se účastníme programu pro bavlnu pěstovanou ve spojených státech, podporujeme nejlepší způsoby pěstování a podílíme se na neustálé podpoře klíčových oblastí, jako je péče o půdu, vodní hospodářství anebo skleníkové plyny. Trust Protocol využívá ověřená data tak, aby zlepšila vliv na materiál a pomohla značkám lépe spolupracovat skrze Mass Balance System. Více se dozvíte tady

P

Politika dobrých životních podmínek zvířat

Zavázali jsme se k humánnímu zacházení se zvířaty. Naše politika dobrých životních podmínek zvířat zakazuje používání kožešin, srsti angory a mohéry, ale také další nežádoucí zásahy, jako je trhání peří či chirurgické zákroky na zvířatech. Více se dozvíte tady

Preferované výrobní postupy vláken

Postupy výroby, které používáme pro výběr materiálů, jsou založeny na hodnocení a datech organizace Sustainable Apparel Coalitions (SAC), a High Materials Sustainbility Index. Také zahrnuje další holistické ukazatele, které berou v potaz environmentální a sociální aspekty. Gap Inc. a Textil Exchange se na základě těchto výrobních postupů veřejně a hrdě ohlašují, že budou využívat preferovaná vlákna a základní materiály, které vznikly a byly navrženy týmy, které usilují o udržitelné cíle napříč podniky. Více se dozvíte tady

Prevence sexuálního obtěžování

V Gap Inc. spolupracujeme s našimi dodavateli na vytvoření prostředí, v němž jsou jasně definovány a dodržovány zásady prevence sexuálního obtěžování (POSH), a proto vznikají interní výbory pro stížnosti, které se bude zabývat otázkami diskriminace a obtěžování. Naším cílem je pomoci našim dodavatelům zvýšit povědomí o této problematice, právech a povinnostech mužů a žen, včetně manažerů na pracovišti.

Program „Ženy + Voda“

Naše strategie je zaměřena na výrazné redukci potřebné vody v oblasti výroby oděvů a lidského práva na čistou a pitnou vodu. Proto cílíme na tři klíčové oblasti: spolupracujeme s textilními továrnami a prádelnami na snížení výrobních emisí; dále budujeme povědomí a vzděláváme ženy, které vyrábí naše oblečení o tom, jaké postupy při manipulaci s vodou využívat a jejich přístup k pitné vodě; a chceme přecházet na efektivnější způsob využívání vody k výrobě oblečení.
Více se dozvíte tady

Program kvality vody

Vyvinut v roce 2003 společností GAP Inc. Náš program kvality vody si klade za cíl zajistit, aby naše džíny byly vyrobeny způsobem, který chrání místní vodní toky a minimalizuje dopad na životní prostředí.

Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte unikátní kód na slevu 10 % na váš nákup.
Vaše e-mailová adresa je u nás v bezpečí, přečtěte si naše podmínky zpracování osobních údajů.

K přihlášení už stačí jen jeden klik, děkujeme!
Do Vaší emailové schránky jsme odeslali potvrzovací link. Kliknutím na něj dokončíte registraci a už Vám neunikne žádná novinka ani sleva!

GAP